Sudentassujen kokkinurkkaus

Suoritimme ryhmämme sudentassujen kanssa kotikokki-merkkiä talvella. Tässä on yksi resepti, jota käytimme.

Lakritsimuffinssit
2 munaa
1 dl juoksevaa margariinia
200 g lakritsin viipaleina
Sekoita kuivat aineet keskenään.
Lisää joukkoon maito, munat ja margariini. Lisää lakritsit. Sekoita hyvin.
Lusikoi taikina muffinssivuokiin.
Paista uunissa 200 C asteessa n.15-20 min.
Kaikki eivät tykänneet lakritsin mausta, mutta muffinssit olivat muuten onnistuneita. 🙂

Ilveksen jäljillä

Sudenpennut retkeilivät Kaanaan koululla 16.-17.2.2019 Lynx lynx -retkellä.

Lauantaina tehtiin ryhmissä monenlaista: pelattiin suunnistuspeliä, askarreltiin ilveksen häntätupsuja, opittiin että ilves painaa n.14-18 kg ja tunnusteltiin sokkona ruokia. Lisäksi nähtiin ilveksiä, jotka leikkivät ja pyörivät lumessa.

Retki oli kaanaan koulula ja me nukuttiin liikuntasalin lattialla. Koululla toisen vessan oven lukko oli jäykkä  ja kaverin piti seisoa oven takana ja vahtia kun toinen oli vessassa.

Sudenpentuja oli 19, johtajia oli 8 ja keittiön väkeä oli 2.

Leirillä oli parasta nukkuminen ja ulkona oleminen ja ilveksen tupsujen tekeminen.

Sunnuntaina käytiin maatilalla ja nähtiin villisikoja, kanoja, vuohia ja pässejä, myskisorsia, kaneja ja ajettiin pikkuautolla.

Syysretki Siikanevalla

”Matkamme alkoi aamulla 7.10. Kämmenniemen kerhohuoneen pihasta kolmella autolla kohti Siikanevan soita. Pienien mutkien kautta löysimme kaikki turvallisesti parkkipaikan ja pakkasimme päiväreppuihimme tarvittavat tavarat päivää varten. Puhelimet jätimme autoille päivän ajaksi, jotta voisimme nauttia luonnosta ja toistemme laadukkaasta seurasta täysin siemauksin.

Katsoimme nopeasti yhdessä päivän reittisuunnitelman ja sitten tiemme johtajista erkaantuivat eri suuntiin. Tapasimme johtajat noin kuuden kilometrin kävelyn jälkeen lounaspaikalla. Söimme lounaaksi italianpataa Jaarikanmaan laavulla ja ihailimme kaunista suomaisemaa.

Lounaan jälkeen matka jatkui takaisin parkkipaikalle, josta olimme matkaan lähteneet. Sieltä haimme yöpymisvarusteet ja palasimme vähän matkaa takaisin reitin varrella olevalle nuotiopaikalle. Siellä saimme puhelimet takaisin ja pystytimme majoitteet.

Päivälliseksi söimme makaronia ja tonnikalaa. Sateen alkaessa kaivoimme sadeviittamme ja takkimme esiin ja istuskelimme nuotion ääressä ja puukatoksessa sateen suojassa. Iltapalana meillä oli makkaraa ja vaahtokarkkeja, joita paistoimme nuotiolla.

Sateen ropistessa puuliiterin kattoon ja sumun noustessa laajan suoalueen ylle istuimme nuotion ääressä ja lauloimme partiolauluja. Pitkän päivän jälkeen päätimme mennä ajoissa telttoihin ja rauhoittua nukkumaanmenoa varten.

Yöllä myrskytuuli puhalsi ja vettä satoi. Aamuun mennessä tihutteli enää vähän vettä. Aamupalaksi söimme nuudeleita ja kaikkea muuta, mitä matkalta oli jäänyt. Syönnin jälkeen purimme leirin ja pakkauduimme autoihin. Matka takaisin kotia kohti alkoi väsyneissä, mutta hyvissä tunnelmissa.

Oli kivaa ja märkää! 😊”

– Eräjormat ja Jäysterkunta

Resispossen xtremevaellus

Resispossen xtremevaellus alkoi 25.2 ja loppui 26.2.
Retkemme alkoi Kalevan ääsmarketilta klo 9 kait. Siinä meidät jaettiin Mersuun ja Das autoon. Menimme siis Jämijärvelle Hämenkankaalle. Kun saavuimme Jämijärvelle lähdimme kävelemään heti väärään suuntaan 1,5km, joten lyhyellä matikalla siitä tuli 3km. Mukanamme oli siis Konsta, Lauri, Reini, Vilho, Aleksi, Tavi sekä Vesku ja Eero. Juhis ei päässyt, joka oli meidän kannaltamme huono asia mutta hänen kannaltansa kuitenkin terveellisempi vaihtoehto, sillä säästyi meidän raastavilta jutuilta:). Vaelluksella söimme vanhoista kirjoituksista tuttuja mama-nuudeleita sekä niiden lisäksi kaikkea muuta mahtavaa muonaa kuten Kuhaa. Yövyimme Ruskalaavu nimisessä paikassa. Tavi ja Eero nukkuivat kiintolaavussa, Vesku riippumatossaan ja me muut kangaslavussa. Konsta siis veti ahkion Ruskalaavulle lauantaina ja Aleksi veti sen takaisin lähtöpisteeseen. Matka oli suuntaansa noin 10km. Paluumatkalla teimme hieman metsään tutustumista melkein eksymällä. Kun saavuimme takaisin lähtöpisteeseen lähdimme siitä saunaan. Takaisin ääsmarketilla olimme noin kello 18.

Kirjoittanut: Resisposse

Ruskalaavulla sunnuntai aamuna Ps. Grilli n kuumana
Ruskalaavulla sunnuntai aamuna Ps. Grilli on kuumana
Valaistus
Kuva Ruskalaavulta

Vierailu radiossa

Huskynpennut lähtivät retkelle Radio Moreeniin 7.2.2017. Tapaamispaikkana toimi yliopiston aula pienoismallin luona, ja lauloimme siellä alkulaulun hillitysti. Puoli viiden aikaan pääsimme sisään radio Moreeniin ja pääsimme seuraamaan suoraa lähetystä.

Hetken ihmettelyn ja tutustumisen jälkeen kahta pentua pyydettiin haastatteluun. Lähes kaikki olisivat halunneet, joten oli harmi, että vain kaksi pääsi. Haastateltavat valittiin arpomalla. Onneksi muut pääsivät seuraamaan kavereidensa haastattelua aivan lasin takaa!

Haastattelun lisäksi meille oli kolme paikkaa mihin tutustua: 1) tietokoneita, joista sai kuunnella vanhoja radio-ohjelmia, 2) äänistyspiste, jossa saatiin haastatella toisiamme ja 3)”lähetyshuone”, jossa sai tehdä omaa ohjelmaa ja se tallentui. Kaikkea päästiin kokeilemeaan. Lopuksi työntekijöiltä Myyltä ja Pialta tentattiin monia kysymyksiä.

Vierailun aikana opimme millainen paikka radio on ja miten ohjelmia tehdään. Koko reissun paras juttu oli radio-ohjelmien tekeminen, koska silloin toisia haastateltiin ja päästiin laulamaan miikkin. O-ou… Toivottavasti tyyöntekijät eivät pysty kuuntelemaan meidän haastatteluja!

Ennen kotiinlähtöä annoimme työntekijöille lahjaksi TePa-puffit.

Kivaa oli käydä radiossa!

terveisin
Huskynpennut + huoltojoukot

ps. linkin takaa voit kuunnella kyseisen radiolähetyksen: Linkki Moreenin soundcloudiin

Tee-Hamstereiden kevätretki 22.-24.4.2016

22.4.2016

Pyöräilimme Kämmenniemestä Riihilammelle. Matka oli noin 18 km ja se kesti noin 2 tuntia taukojen kanssa. Pysähdyimme matkalla Teiskon seurakuntatalolla. Olimme perillä noin klo 20. Perille päästyämme pystytimme vaellusteltat. Sen jälkeen teimme nuotion ja söimme iltapalan. Menimme nukkumaan klo 23.

23.4.2016

Kurki yritti herätää meidät klo 05.00, mutta nukuimme kahdeksaan. Teimme aamupuuron trangialla. Seuraavaksi kävimme tekemässä laavun ja erätoverin.
Aloitimme loimulohen valmistuksen tekemällä loimutuslaudat. Sen jälkeen veimme lohet nuotiolle ja lähdimme pelaamaan korttia. Sen jälkeen paistoimme nuotiopannulla perunoita ja sipulia. Syötyämme ruoan aloimme tekemään tulipusseja. Ompelimme ne nahkasta ja lisäsimme kiristysnauhat. Pusseihin laitettiin tulitikut, sytytyspallot ja tuikun (kaikki tietenkin minigrip-pusseihin pakattuna). Sen jälkeen teimme trangioilla pasta carbonaraa. Tämän jälkeen lähdimme valmistamaan A-pukin. Samalla harjoittelimme pukkiköytöksen ja ristiköytöksen tekemistä. Sen jälkeen harjoittelimme A-pukin käyttöä. Sen jälkeen teimme nuotiopizzoja, jotka muistuttivat lähinnä Tropicana-pizzoja. Sen jälkeen paistoimme vaahtokarkkeja ja menimme nukkumaan.

24.4.2016

Sunnuntaina heräsimme klo 8. Aamun yllätyksenä oli valmiiksi keitetty kaurapuuro. Aamiaisen jälkeen purimme ja siivosimme leirialueen.

Aamulla joutsenpari ihmettelemään puuhiamme. Söimme lounaan ja olikin jo aika lähteä kotiin!

WP_20160423_10_01_10_Pro_LI

Tulipussien askartelu

8eab4fa9-3451-4ea2-a258-0ac9a2318b12 (2)
Sunnuntain vieraat

Sudenpentujen talviretki ”Kiikkisen kipinät”

Teiska-partion sudenpennut tekivät yhteisen talviretken Aitolahden vanhaan pappilaan 20.-21.2.2016. Mukana oli 21 innokasta sudenpentua ja 5 aikuista.

Peuranvasat lauma kertoi tuntemuksiaan retken jälkeen:

Retkellä opittiin suunnistamaan ilman karttaa, tekemään eläimille suojia, pilkkimään, etsimään luonnosta mielipaikkaa, kokoamaan trangiaa ja tekemään siinä kuumaa kaakaota.

Retkellä tehtiin myös ennestään tuttuja asioita. Siellä käveltiin, taivallettiin , leikittiin, liikuttiin jäällä sekä oltiin kavereiden kanssa.

Yhdessä mietittiin, miksi retkelle kannatti lähteä. Siellä sai uusia kavereita, oppi uusia asioita luonnosta ja eläimistä sekä sai tehdä monenlaisia uusia asioita.

Parasta retkellä oli nukkuminen, pilkkiminen, kavereiden kanssa oleminen, iltanuotio, ruokailut sekä se, että sai olla pikkuveljestä rauhassa.

Parasta retkiruokaa mietittäessä ehdoton suosikki oli hampurilaispäivällinen,  jonka kokit tekivät jokaiselle tilauksen mukaisena.

Retkikokemuksia jakoi Veikka, Luukas, Sani, Mira, Miina, Miisa ja kirjurina akela Tarja

(kuvat Heidi Hietaniemi)

Resispossen vaellus 24.-25.10.2015

Vaelluksemme alkoi Seitsemsen p-paikalta, josta lähdimme kävelemään kohti Haukilampea. Hetken kartan kanssa tuskailun jälkeen huomasimme parhaan reitin Haukilammelle. Matkamme oli Haukilammelle 8 km ja menimme sen yhden pysähdyksen taktiikalla (Neste-oil K-market). Pysähdyksellämme söimme Mama nuudeleit ja broilerpyöryköitä. Kun olimme syöneet niin Haukilamelle oli 1,3 km.

Kun pääsimme Haukilammelle niin pystytimme meidän matalan majamme. Vilho löysi meille geokätkön, jonka vihkoon kirjoitimme Resisposse was here 😀 (Oikeasti Teiska-Partio).  Kun olimme selvinneet geokätköstä niin teimme smägärööniä ja tonnikalaa (smägäröön = makaroonia).  Aleksi, Vilho, Lauri, Konsta sekä Reini teki valvonta-liljan, ja henkiin jäi vain Lauri ja Konsta. Ja nyt tulee yön tarina…muahahahahahhaa…. Mutta tätä ennen pelasimme hauskaa korttipeliä Tavin kaa. Yö oli rauhallinen, ei kuulunut edes hirveesti ääntä. Me teimme samalla puita.

Aamulla söimme Nalle-puuroa, jonka söimme vikisemättä. Teimme myös mustikkakiisseliä. Palasimme Haukilammelta Seitsemisen parkkipaikalle, se väli oli 8 km.

Mukana olivat Aleksi, Konsta, Vilho, Lauri, Matias, Veka, Reini ja tietenkin Antti.

by: Konsta ja Aleksi

Seikkailijakilpailu Loovanokka

Aamu valkeni hieman kirpeänä, mutta aurinkoisessa säässä kun lähdimme kohti Vuoresta Mikan kyydillä. Kun saavuimme Vuoreksen koulun parkkipaikalle jännitti hieman.

Ensin kävimme ilmoittautumassa rastille 1 missä teimme 1 h sisällä linnunpöntön. Sitten piti tunnistaa lintuja. Rasteja Tavat, Linnulle pesä, Solmutaulu, Apuva,  Adventtikalenteri, Kaikki paikalleen, Pieniä paloja pannussa, Joulun pukki, Kartta, Loovanokka, Vuoden vihannes, Seitsemän veljeksen juoksu ja Kaatopaikalle vai ei.

Norsujen mielestä tärkeintä kisassa oli yhteistyön voima ja myös se, että voittaminen ei ole tärkeintä, vaan se, että kaikki pääsevät hengissä maaliin ja että on kivaa.

Maalissa saimme hyvää ja lämmintä ruokaa koulun keittiöstä. Kisat olivat oikein kivat ja Norsut kiittävät oikein paljon Tampereen Ateriaa ruuasta.

Kisoihin osallistuivat Kaisu, Venla, Oskari, Emil, Visa ja Juho sekä saattajana Mika.