Lippukunnan hupparitilaus

Olemme tekemässä yhteistilausta tummansinisistä huppareista lippukunnan logolla ja halutessasi myös omalla nimelläsi. Huppareita on saatavilla miesten (32€), naisten (32€) ja lasten (27€) malleissa (malli- ja kokotiedot alla). Hupparit ovat materiaaliltaan 70% puuvillaa ja 30% polyesteriä. Ne ovat vetoketjullisia ja niissä on kaksi etutaskua.

Hupparin selkään painetaan valkoinen lippukunnan logo noin koossa 20x20cm.

Huppari omalla nimellä (+5€ paidan hintaan): Nimi brodeerataan noin 2 cm korkuisena vasemman rinnan päälle. Kirjailtava nimi merkitään tilauslomakkeeseen.

HUPPARIT TILATAAN SÄHKÖISELLÄ TILAUSLOMAKKEELLA SUNNUNTAIHIN 21.5. MENNESSÄ! Tilauslomake: https://goo.gl/forms/3ODTIruqk6CIwyFW2

Huom! Mikäli haluat tilata enemmän kuin yhden hupparin, tulee sinun täyttää lomake jokaisesta hupparista erikseen.

Halutessasi voit tulla sovittamaan huppareiden mallikappaleita KESKIVIIKKONA 17.5. KLO 18-19 Kämmenniemen kerhohuoneelle. Tämä ei ole kuitenkaan pakollista, vaan voit tilata hupparin alla olevien kokotietojen perusteella. Myös sovitustilaisuudessa hupparit tilataan sähköisesti tilauslomakkeella.

Lisätietoja: ainomaija.keskinen@teiskapartio.fi   p. 044 2799743

 

 

Resispossen xtremevaellus

Resispossen xtremevaellus alkoi 25.2 ja loppui 26.2.
Retkemme alkoi Kalevan ääsmarketilta klo 9 kait. Siinä meidät jaettiin Mersuun ja Das autoon. Menimme siis Jämijärvelle Hämenkankaalle. Kun saavuimme Jämijärvelle lähdimme kävelemään heti väärään suuntaan 1,5km, joten lyhyellä matikalla siitä tuli 3km. Mukanamme oli siis Konsta, Lauri, Reini, Vilho, Aleksi, Tavi sekä Vesku ja Eero. Juhis ei päässyt, joka oli meidän kannaltamme huono asia mutta hänen kannaltansa kuitenkin terveellisempi vaihtoehto, sillä säästyi meidän raastavilta jutuilta:). Vaelluksella söimme vanhoista kirjoituksista tuttuja mama-nuudeleita sekä niiden lisäksi kaikkea muuta mahtavaa muonaa kuten Kuhaa. Yövyimme Ruskalaavu nimisessä paikassa. Tavi ja Eero nukkuivat kiintolaavussa, Vesku riippumatossaan ja me muut kangaslavussa. Konsta siis veti ahkion Ruskalaavulle lauantaina ja Aleksi veti sen takaisin lähtöpisteeseen. Matka oli suuntaansa noin 10km. Paluumatkalla teimme hieman metsään tutustumista melkein eksymällä. Kun saavuimme takaisin lähtöpisteeseen lähdimme siitä saunaan. Takaisin ääsmarketilla olimme noin kello 18.

Kirjoittanut: Resisposse

Ruskalaavulla sunnuntai aamuna Ps. Grilli n kuumana
Ruskalaavulla sunnuntai aamuna Ps. Grilli on kuumana
Valaistus
Kuva Ruskalaavulta

Vierailu radiossa

Huskynpennut lähtivät retkelle Radio Moreeniin 7.2.2017. Tapaamispaikkana toimi yliopiston aula pienoismallin luona, ja lauloimme siellä alkulaulun hillitysti. Puoli viiden aikaan pääsimme sisään radio Moreeniin ja pääsimme seuraamaan suoraa lähetystä.

Hetken ihmettelyn ja tutustumisen jälkeen kahta pentua pyydettiin haastatteluun. Lähes kaikki olisivat halunneet, joten oli harmi, että vain kaksi pääsi. Haastateltavat valittiin arpomalla. Onneksi muut pääsivät seuraamaan kavereidensa haastattelua aivan lasin takaa!

Haastattelun lisäksi meille oli kolme paikkaa mihin tutustua: 1) tietokoneita, joista sai kuunnella vanhoja radio-ohjelmia, 2) äänistyspiste, jossa saatiin haastatella toisiamme ja 3)”lähetyshuone”, jossa sai tehdä omaa ohjelmaa ja se tallentui. Kaikkea päästiin kokeilemeaan. Lopuksi työntekijöiltä Myyltä ja Pialta tentattiin monia kysymyksiä.

Vierailun aikana opimme millainen paikka radio on ja miten ohjelmia tehdään. Koko reissun paras juttu oli radio-ohjelmien tekeminen, koska silloin toisia haastateltiin ja päästiin laulamaan miikkin. O-ou… Toivottavasti tyyöntekijät eivät pysty kuuntelemaan meidän haastatteluja!

Ennen kotiinlähtöä annoimme työntekijöille lahjaksi TePa-puffit.

Kivaa oli käydä radiossa!

terveisin
Huskynpennut + huoltojoukot

ps. linkin takaa voit kuunnella kyseisen radiolähetyksen: Linkki Moreenin soundcloudiin

Syksyn 2016 ryhmät ja ilmoittautuminen

Teiska-Partion toimintakausi on jälleen käynnistymässä! Toiminta alkaa viikolla 35.

Ilmoittautuminen kaikkiin ryhmiin tapahtuu lippukunnan nettisivujen kautta sunnuntaina 21.8. klo 18 alkaen osoitteessa www.teiskapartio.fi/ilmoittautuminen/ Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen sulkeutuu sunnuntaina 28.8. ja tämän jälkeen vapaita paikkoja voi kysyä suoraan ryhmän johtajalta. Johtajan yhteystiedot löydät ryhmät-välilehdeltä.

HUOM! Jos olet ollut mukana toiminnassa keväällä, sinulle on automaattisesti varattu paikka ryhmään. Ryhmien kokoontumisajat ja paikat saattavat vielä muuttua.

Sudenpennut
• 1-luokkalaisten uusi lauma, torstaisin klo 18-19 Kotilinnassa Kämmenniemessä
• 2-luokkalaisten lauma Peuranvasat, keskiviikkoisin klo 18.00-19.30 Teiskon seurakuntakodilla
• 3-luokkalaisten lauma Huskynpennut, tiistaisin klo 18.00-19.30 Kämmenniemen Kerhohuoneella

Seikkailijat
• Uusien seikkailijoiden Mesikämmenten ja jatkavien Norsujen seikkailijajoukkue (4-5lk), tiistaisin klo 18.00-19.30 Kotilinnassa Kämmenniemessä (TÄYNNÄ!)
• Uusien seikkailijoiden Heinäsirkkojen seikkailijajoukkue (4-5lk), tiistaisin klo 18.00-19.30 Teiskon seurakuntakodilla

Tarpojat
• Tyttötarpojat (6-8lk), keskiviikkoisin klo 18.00-19.30 Kotilinnassa
• Poikatarpojat (6lk), keskiviikkoisin klo 18.00-19-30 Kämmenniemen kerhohuoneella
• Poikatarpojat Resisposse (7-8lk) maanantaisin klo 18.00-19.30 Kämmenniemen kerhohuoneella

Myös samoajat, vaeltajat ja aikuiset ovat tervetulleita mukaan toimintaan! Kysy lisää Ainomaija Keskiseltä, ainomaija.keskinen@teiskapartio.fi.

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä Ainomaijaan tai omaan johtajaasi!

 

Roihu alkaa nyt!

Vielä viime hetkillä pieni muistilista lähtijöille:

  • Leirikirjeet löydät täältä, ja leirikirje 2:ssa on pakkauslista (pääset siihen tästä), muistathan että pakkauslistaan lisäyksenä tulivat tarpojille sakset, puuvärit ja tuunattava tekstiili, sekä samoajille halutessaan kiikarit, suurennuslas ja emit.
  • Samassa paikassa on myös kirje kotiväelle.
  • Roihun ohjelmaan voi myös tutustua ennakkoon, sekä ikäkausikohtaisesta myös tarkemmin:
  • Ohjelmakohtaiset varusteet on lueteltu nettisivuilla, älä pelästy jos sinulle ei ole osasta edes mainittu (esim työkaluja), TAULA-leirilippukuntamme on hankkinut tarvikkeet!
  • Kertaa vielä leirin yhteiset pelisäännöt, niin tiedät miten leirillä toimitaan.
  • Muista merkitä kaikkiin tavaroihisi nimesi ja leirilippukunnan numero 233.
  • Ole keskiviikkona ajoissa lähtöpaikalla, sitten mennään!!

Leirille voi lähettää postia, se tulee tehdä osoitteeseen:
Leiriläisen nimi
TAULA, Hurmaava Mörkö
ROIHU
Rahtijärventie 162
16970 Evo

Myös leiriltä voi lähettää postia, eli ota osoitteita mukaan jos haluat laittaa kortin matkaan! Kortteja ja postimerkkejä myydään leirillä.

Vielä kysymyksiä?
Tutkaile Roihun sivuja, ja jos vastausta ei löydy, soita Mialle (044 4166 503) tai muille TAULAn johtajille (Joona, Jari, Eva ja Heidi).

Liekki-kesäleiri

Mainos_liekki

Lähde kokemaan kesän paras partioleiri Teiska-Partion omalle leirialueella Riihilammelle!

Leiri on tarkoitettu sudenpennuille ja seikkailijoille. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 22.5.2016. Lisää tietoa löydät alla olevasta leirikirjeestä. Mikäli ilmoittautumisessa on ongelmia, otathan yhteyttä Heidiin heidi.hietaniemi@teiskapartio.fi tai omaan johtajaasi!

Leirikirje

Ilmoittautuminen

Tee-Hamstereiden kevätretki 22.-24.4.2016

22.4.2016

Pyöräilimme Kämmenniemestä Riihilammelle. Matka oli noin 18 km ja se kesti noin 2 tuntia taukojen kanssa. Pysähdyimme matkalla Teiskon seurakuntatalolla. Olimme perillä noin klo 20. Perille päästyämme pystytimme vaellusteltat. Sen jälkeen teimme nuotion ja söimme iltapalan. Menimme nukkumaan klo 23.

23.4.2016

Kurki yritti herätää meidät klo 05.00, mutta nukuimme kahdeksaan. Teimme aamupuuron trangialla. Seuraavaksi kävimme tekemässä laavun ja erätoverin.
Aloitimme loimulohen valmistuksen tekemällä loimutuslaudat. Sen jälkeen veimme lohet nuotiolle ja lähdimme pelaamaan korttia. Sen jälkeen paistoimme nuotiopannulla perunoita ja sipulia. Syötyämme ruoan aloimme tekemään tulipusseja. Ompelimme ne nahkasta ja lisäsimme kiristysnauhat. Pusseihin laitettiin tulitikut, sytytyspallot ja tuikun (kaikki tietenkin minigrip-pusseihin pakattuna). Sen jälkeen teimme trangioilla pasta carbonaraa. Tämän jälkeen lähdimme valmistamaan A-pukin. Samalla harjoittelimme pukkiköytöksen ja ristiköytöksen tekemistä. Sen jälkeen harjoittelimme A-pukin käyttöä. Sen jälkeen teimme nuotiopizzoja, jotka muistuttivat lähinnä Tropicana-pizzoja. Sen jälkeen paistoimme vaahtokarkkeja ja menimme nukkumaan.

24.4.2016

Sunnuntaina heräsimme klo 8. Aamun yllätyksenä oli valmiiksi keitetty kaurapuuro. Aamiaisen jälkeen purimme ja siivosimme leirialueen.

Aamulla joutsenpari ihmettelemään puuhiamme. Söimme lounaan ja olikin jo aika lähteä kotiin!

WP_20160423_10_01_10_Pro_LI
Laavun pystytys lauantaina

 

IMG_0308
Lauantain lounas

 

IMG_0307
Kala on paistumassa

 

IMG-20160423-WA0001
Ja valmista

 

WP_20160423_14_07_25_Pro_LI
Tulipussien askartelu

 

8eab4fa9-3451-4ea2-a258-0ac9a2318b12 (2)
Sunnuntain vieraat

Sudenpentujen talviretki ”Kiikkisen kipinät”

Teiska-partion sudenpennut tekivät yhteisen talviretken Aitolahden vanhaan pappilaan 20.-21.2.2016. Mukana oli 21 innokasta sudenpentua ja 5 aikuista.

Peuranvasat lauma kertoi tuntemuksiaan retken jälkeen:

Retkellä opittiin suunnistamaan ilman karttaa, tekemään eläimille suojia, pilkkimään, etsimään luonnosta mielipaikkaa, kokoamaan trangiaa ja tekemään siinä kuumaa kaakaota.

Retkellä tehtiin myös ennestään tuttuja asioita. Siellä käveltiin, taivallettiin , leikittiin, liikuttiin jäällä sekä oltiin kavereiden kanssa.

Yhdessä mietittiin, miksi retkelle kannatti lähteä. Siellä sai uusia kavereita, oppi uusia asioita luonnosta ja eläimistä sekä sai tehdä monenlaisia uusia asioita.

Parasta retkellä oli nukkuminen, pilkkiminen, kavereiden kanssa oleminen, iltanuotio, ruokailut sekä se, että sai olla pikkuveljestä rauhassa.

Parasta retkiruokaa mietittäessä ehdoton suosikki oli hampurilaispäivällinen,  jonka kokit tekivät jokaiselle tilauksen mukaisena.

 

Retkikokemuksia jakoi Veikka, Luukas, Sani, Mira, Miina, Miisa ja kirjurina akela Tarja

(kuvat Heidi Hietaniemi)

Resispossen vaellus 24.-25.10.2015

Vaelluksemme alkoi Seitsemsen p-paikalta, josta lähdimme kävelemään kohti Haukilampea. Hetken kartan kanssa tuskailun jälkeen huomasimme parhaan reitin Haukilammelle. Matkamme oli Haukilammelle 8 km ja menimme sen yhden pysähdyksen taktiikalla (Neste-oil K-market). Pysähdyksellämme söimme Mama nuudeleit ja broilerpyöryköitä. Kun olimme syöneet niin Haukilamelle oli 1,3 km.

Kun pääsimme Haukilammelle niin pystytimme meidän matalan majamme. Vilho löysi meille geokätkön, jonka vihkoon kirjoitimme Resisposse was here 😀 (Oikeasti Teiska-Partio).  Kun olimme selvinneet geokätköstä niin teimme smägärööniä ja tonnikalaa (smägäröön = makaroonia).  Aleksi, Vilho, Lauri, Konsta sekä Reini teki valvonta-liljan, ja henkiin jäi vain Lauri ja Konsta. Ja nyt tulee yön tarina…muahahahahahhaa…. Mutta tätä ennen pelasimme hauskaa korttipeliä Tavin kaa. Yö oli rauhallinen, ei kuulunut edes hirveesti ääntä. Me teimme samalla puita.

Aamulla söimme Nalle-puuroa, jonka söimme vikisemättä. Teimme myös mustikkakiisseliä. Palasimme Haukilammelta Seitsemisen parkkipaikalle, se väli oli 8 km.

Mukana olivat Aleksi, Konsta, Vilho, Lauri, Matias, Veka, Reini ja tietenkin Antti.

 

by: Konsta ja Aleksi